Tuesday, May 15, 2007

Happy Mother's Day

Last Friday, masa nak amik Sofea from nursery, dari school gate lagik...aku dah dengar dia panggil aku..."ibu...ibu...cepatlah...sofea nak show something kat ibu nie...cepatlah ibu"...

my instinct rasa..mesti she wanted to show me her happy mother's card nie... coz masa hari khamis aku nak amik dia....dlm keter bising dia citer kat aku...yg dia lukis gambo aku..ala.ala cinderella gitu...then she so excited when she was telling me apa yg she did on that day.

memula...malu gak aku kat teacher nani coz sure dia rasa pelik..naper aku masuk kat class sofea kan...then sofea mula tarik tgn aku...then biler dah sampai ke dlm class...dekat penjuru tingkap tuu...ada few card for happy mother's day yg Mama CT (her teacher) display kat situ.

Once sofea tunjuk kad yg dia buat utk aku...automatically I'm felt so touching...b'genang air mata aku tgk kad tu. Cute gak card tuu....then sofea lukis gambo aku pakai baju gon...ala..ala Cinderella gitu..then ada crown atas paler. I think...heart shape mmg cumpolsory for Sofea...coz dia suka sokmo lukis heart shape kalo dia drawing...then baju gon aku tu...penuh dgn heart shape...mmg cute bangat...rasa cam nak ajer bawak balik nak tjuk kat Ilham...tapi according tu teacher nani...mama ct tak kasik student bawak balik card....tak syioook cam tu kan?..ekeee keee keeee

Biler sampai rumah...sofea pulak demam coz dia mmg ada tonsilitis..once tonsil dia bengkak mmg mudah dia nak dpt demam. Ciyan dia on the wiken hari tu...nampak lembik ajer...tapi aktif gak dia main dgn Alisa...sekali tgk cam budak x demam ajer..

Last Sunday morning...aku tepon emak aku...just nak wish "Selamat Hari IBu...then I've received 1st sms wishes me happy mother's day from Nur. Then after that...ramai pulak yg sent sms to me. Ilham pun rasa cam pelik ajer..coz normally my henpon mmg sunyi sepi..tapi last wiken...asyik..asyik bunyi smses cming ajer...he..he..he...thanks yer to my frenz yg wish me happy mother's day...lebiu all...mwahh...mwahhh..mwahhh.

Biler sofea bangun tido...1st thing yg she did to me..she wish me "Happy Mother's Day" and hug me mcm biasa. Then mulut becok dia siap tanya kat aku..."Ibu nak hadiah aper"?...aku cakaplah..."Kan kakak..dah wish kat ibu tadi...tu hadiah gak utk ibu..jawab aku pendek.

Tapi sofea nak kasik something kat ibu...sofea merengek kejap...

Sofea ada duit ker...kalo nak beri hadiah utk ibu nie...aku soal dia balik..

"Ala...bukan susah Ibu...mintak ajelah kat Abah..."pantas ajer anak aku nie menjawab.

Ilham yg duduk nex to me...gelak terbahak..bahak tgk keletah sofea.

"Kakak ingat..nak kasik ibu gelang crystal, emas, berlian...ibu nak tak?"


"Ibu...ibu...ibu nk tak hadiah perfume yg ada crown tu?..sofea tanya kat aku. Aku pun heran...perfume maner pulak nie...he..he..he...

then sofea cakap...Ala..masa kita tgk movie cicakman kat klcc...kan kita ada gi parkson...

Ohhh...biler mention nama parkson...baru aku ingat..perfume Vera Wang Princess rupanya...he..he..he..ingat lagik dia kat perfume tu.

aku senyum ajer...tapi dlm hati..besarnya impian sofea nk kasik aku ittew ini. Mmg tersentuh naluri seorg ibu biler anak kita cakap mcm tu kat kita kan...

4 comments:

Adrina Adi said...

aku baca pun, turut tersentuh...

Nurul a.k.a Riko said...

ed..
tu ler...mmg tersentuh hati gwe nie.

Helmiyani said...

bangganya kalau ada anak cam sofea.. so touching laaa...

Nurul a.k.a Riko said...

nunu..
insyaallah...by the time Hafiy age cam Sofea..mesti dia akan buat menda yg samer..