Wednesday, August 15, 2007

Result Exam Mid Term Assesment Sofea....

Last Sunday, we went to kindie (twinkle tot.)..nak amik report card Sofea. Ramai parents dah sampai....nak parking keter pun susah..hemmmmm. Sofea pulak...the moment turun ajer fm my car....kawan dia dah panggil nama dia dari jauh..."sofea...sofea...sofea"...Biler aku turn back...bayang sofea dah hilang...rupanya tgh syok main slide kat sana.

Sampai ajer...aku tgk..ramai parents tgh tunggu turn nak jumpa teacher masing..masing. So, sambil dok tunggu my turn...ku belek..belek album gambo...& Ilham pulak dok sibuk kejar Alisa...yg nak panjat tangga. Alisa mmg pantang nampak tangga...sure nak naik ittew tangga.

Tak lamer lepas tu..aku nampak Nur dtg b'sama baby Adam...cute betul baby Adam. Aku terlupa nak bawak camera...kalo tak ..bulih tempek kat sini gambo baby Adam. Nur nie...kawan aku..since aku bujang lagik...sampailah sekarang...kebetulan...her doter ..Aisyah...oso same age with Sofea...class yg samer gak.

Alisa pulak...dok mengamuk..ngamuk...coz time tu...mmg time tido dia...tapi nak wat cam maner...aku belum jumpa dgn mama ct lagik...tak taww sofea dpt. no. baper. Biler sofea masuk dlm class...main main dgn kawan dia...tetiba ajer dia gi kat mama ct...padahal masa tu ada parents lain dgn mama ct...notti sungguh sofea...sempat gak dia intai..intai kat situ..tetiba ajer dia cakap..."Ibu...sofea dpt well done...100..."..rupanya dia tgk kertas exam numbers (maths)..dia dpt full mark. Aku bagi signal..jgn gi dekat mama CT...tapi degil budak sorang nie....sempat gak dia tgk position dia kat class...."ibu..sofea dpt no.7"...OMG...geram aku kat sofea masa tu...mcm tak sabar..sabar nak tahu result dia berapa.

Biler turn kitorang...jumpa mama ct...mmg betuilah...sofea dpt no. 7. Okeylah...what else can I expect frm my doter...jgn no. last sudah...he..he..he..Biler review derang punya exam paper...ku rasa mcm standard utk budak darjah 2 ajer...aku dulu..masa tadika...tak adalah cenggeni...peh tu pulak...derang kena buat sendiri...mama ct tak tulun langsung..even baca questioned pun...mama ct suruh derang baca sendiri...mmg independent budak tadika kat sini.

Dlm kereta...sofea cakap.."Ibu...no. 7 sikit kan...jadik sofea nak hadiah"....padahal...pagi tadi dlm kereta on the way to her kindie...sofea cakap...kalo dia dpt no. 1 - 4..ibu kasih hadiah yer....skrg no. 7 nak kasik hadiah ker?...aku tanya balik kat dia....mcm biasalah...sofea senyum senyum...nak suruh aku beli something ler tu.....ada..adalah sofea nie. Tapi aku x beli pun...petang tu..aku just bawak dia gi JJ...beli grocerries...then I asked her to choose which barang yg dia nak kt sana....dia demand nak teddy bear...tapi not in my list...coz aku just nak gi supermarket ajer....tak gi pun children dept....so end up...sofea amik...air ribena...cal-cium (yogurt) & biscuit....jadiklah...kan.

8 comments:

Anonymous said...

hai riko..

wah...congrates to sofeya...bestnyer kecit2 dah exam...

Anonymous said...

Congrates! tp kena buat better 4 next time. Aisyah pun...
Thankz coz mention bout me!
Teringat ms kite mulaX2 kenal dedolu! Alhamdulillah... smpi skrg.

Nurul a.k.a Riko said...

mama Q..
mekacih..

nur..
Ha'a ...make sure kena citer kat anak dara kita...cam maner kita leh kenal masa delolu he..he..he..

Janna Wan Muhammad said...

wah...ada improvement sophea..gitu la kan...tahniah again. My sophea lom exam lagik...

Anonymous said...

well done sofea. pandai cam mama dia... :)

Anonymous said...

HAI SOFEA....LAMA NYE TAK UPDATE....
NANTI AJAR ALISA SEBUT MAK SU TAU,,,,...JGN BG DIA SEBUT MAK NYEH...
OK TAKE CARE SOFEA ALISA...
MAK SU COMEY...

Anonymous said...

hihihi.. zaman skang ni advanced sungguh bebudaknya,kan? kita dulu gi tadika main kaler2 ngan nyanyi2 aje...skang siap exam, jumpa parents bagai...

btw, congrats to sofea... orait aaa tu,kan sofea? bukannya nomor 70..ekekek

Nurul a.k.a Riko said...

ed..
lamer x dgr cerita..missed u so much ler..

mak su..
he..he..cam maner ntah leh panggil mak nyeh...ekeke kee

nunu..
tu lah..masa zmn kita dulu...gi tadika just belajar ABC..peh tu dpt makan & minom free...ekekee kee