Tuesday, August 05, 2008

Duit Tabung Kakak...

Really...really dunno what to stori mori or nk citer aper kat blog aku nie.Hemmmmm...tetiba....aku teringat kat kakak..Kalo sebut pasal kakak nie...mmg ada macam2 citer pasal dia nie...takut kowang nanti terbeluek nak dgr citer pasal kakak ajer....so mmg aku sengaja tawwwwww....nak bagi korang terbeluek hari nie....layan jerlah mak cik sorang nie yer...

Hari nie...pihak BSN akan dtg ke sek. kakak...sib baik notice nie..kitorang dh dpt since last week lagik...Mmg every month...pihak BSN akan dtg sek. utk suh para murid..menambah tabungan dlm a/c derang masing ...termasuklah kakak. So malam tadi...sibuklah kitorang dok kira baper duit dlm tabung kakak utk bulan lepas...kira punya kira..adalah dlm RM30. Bagusnyer anak ibu nie menabung...so dlm a/c BSN kakak dh ada dlm rm180.

Alhamdulillah...bagusnyer kakak berjimat dari duit banjer sek. dia hari..hari...sib baik..dia tak ikut perangai aku nie...kalo ikut perangai aku nie...mmg asyik kering n ringan jer duit tabung dia tu....ooppsie.

Cuma yg buat aku touched...lepas amik kakak fm school....lalu ler dpn rumah double storey near by her school....then kakak tanya aku...

Kakak: "Ibu..duit dlm a/c BSN...cukup ker kalo nak beli rumah tu? (sambil tunjuk rumah double storey)

Aku: "tak cukup kakak...duit dlm a/c kakak ada seratus lebih jer.... "

Kakak: "baper harga rumah nie?"

Aku: "Ibu rasa dlm 400 ribu..."

Kakak: "manyak ker...400 ribu nie"..

Aku: "mmg manyak ...tak per...nanti kalo kita dimurahkan rezeki...insyaaallah...nanti kita beli rumah cenggitu (entah biler pun...aku tak tahu....)

9 comments:

Anonymous said...

tetiber tringat citer ''Rumah utk Ayah'' yg zizie izet blakon tuh....maner taw riko...rezeki duit bsn nanti....

Nur a.k.a admansyah said...

sama-lah ngan citer Aiman yg nak umah besor tu (lastX2 enrty-ku). Sungguh terharu aku dgr...
Nurul, aku pun tak tahu biler leh ter-capai impian-ku utk miliki rumah sebegitu! sooooorrrb...

Anonymous said...

mahalnyer umah teres 400k. kalau kat bdr tasik puteri rawang dah bolih dapat link-bungalow with swimming pool!

Adrina Adi said...

riko,

insyaAllah ada rezeki nanti. good luck!

LITTLE DEWA said...

wah riko
bagus lah kakak ni. insya allah... one day ade rezeki tu :)

Janna Wan Muhammad said...

semoga Allah akakn murahkan rezeki u anak beranak riko...? doa la utk I sekali...:D

mummysyafie said...

niat tu dah ada riko..takper..insyallah ada rezeki tu nanti ada lah kan..

yang penting usaha dier berjimat tu dah ada...

:)

Anonymous said...

meh le wat umah kat perak nie. dekat le dgn umah mak ngahnya. kat sini gerenti murah.

Anonymous said...

aminnnn.. ku doakan dari kejauhan...ecehhhh:)

walaupun sokmo citer pasal sofea, tapi mmg tak bosan... macam2 citer ada.. :)