Tuesday, July 31, 2012

Rupa-rupanya.......




Rupa-rupanya....baru hari nie ahkak tahu bahawa doa yg paling makbul sebenarnya adalah ketika kita sedang gembira. Bila kita tengah gembira dan hati kita tengah berbunga-bunga....(read: bukannya ada hati dalam taman tawwwww....tu dah lain tu...tak baik..tak baik hehehe..)...rezeki kita mencurah2...insyaallah kita akan bahagia.

Di waktu kita sedang gembira...mari  kita cepat2 banyakkan doa...minta dari Allah...sebab rupa-rupanya...Allah lagik cepat makbulkan doa kita pada waktu2 mcm ini (waktu sedang gembira).  Pada waktu itu...adalah waktu untuk kita berterima kasih pada Allah.

Rupa-rupanya...sebelum nie...mcm ahkaklah kalo berdoa mesti ketika hati sedang bersedih. Iyerlah....kita sedih sebab kita nak mengadu, bercerita masalah kita & meminta pertolongan pada Allah tapi alhamdulillah...lepas nie...ahkak dah tak moo sedih2 lagik time berdoa...ahkak nak hati ahkak gembira kerana...insyaallah..doa cepat makbul waktu kita sedang gembira...(read: tapi kenalah ada USAHA...)...kan.

Mana boleh sekadar berdoa ajer...mestilah kena berusaha  ke arah itu.
Selamat berdoa di bulan Ramadhan  yg mulia ini...dgn hati yg gembira! 



2 comments:

Konot said...

sungguh ka? aku baru tau ni. thks for sharing!

aku tgh happy nieh.. jom doa byk2 jom!!

Nurul a.k.a Riko said...

Konot...

Nurul pun baru tahu...hehhee. Its okey...sharing is caring kan..kan kan.

Jom2 berdoa..moga berkat bulan Ramadhan..doa kita sumer dimakbulkan. Amin.