Thursday, September 13, 2007

Salam Ramadhan

Alhamdulillah...pagi td kakak bangun sahur. Punyalah payah nk wake her up...Ilham dh cakap dekat aku..."errmmm..kalo kakak tak mo bangun...tak aperlah". Aku cam tak pueh hati coz kakak mmg looking forward nak pose...since last week lagik..asyik dok tanya aku...biler ler nak poser nie...cz she so excited...kalo x kejut..rasa cam guilty ajer...so cepat..cepat aku masuk bilik kakak.

Finally, after few minutes...kakak woke up..then aku suh dia gi bilik air..tu pun jalan cam nak pengsan ajer...may be she not use to bangun awal pagi cam hari nie.

So, menu bersahur rendang ayam (aku just panaskan)...then aku masak sayur sawi goreng & telur dadar. Utk air pulak..just plain teh o ajer. Kakak makan banyak gak...tapi sebelum nak makan tu...kakak soh aku baca doa...(aku cam terkonpius pulak...) coz all the while mmg she is the one yg suka recited doa makan..makan nie...then aku pun...bacalah..."allahumma bariklana.."..tak sempat aku nak baca abis...kakak mencelah..."bukan doa nielah ibu...yg satu lagik.."..

baru aku ingat...sahih kakak suh aku baca doa berbuka poser nie...aku balas.."alllah humma lakumsum tu",,,tak sempat nk baca abis...kakak cakap.."ha'a..yang tu lah ibu..."...nk tergelak pun ada gak...tapi aku tahan ajer....cuma aku bagitau kakak..."yg tu doa berbuka poser...nanti biler time berbuka...kita baca doa tu yer"...kelakar pulak anak aku sorang nie...

kakak makan dgn penuh selera...habis satu pinggan dia makan...aku ingatkan x abis...tapi sebab dia nak poser...rasa cam hatiku berbunga..bunga tgk dia makan.

tgh makan...terkedek..kedek alisa bangun. siap bawak bantal bushuk lagik tu...alamak...habislah plan aku nak tido after bersahur...lepas makan..Ilham buatkan alisa susu...then aku masuk alisa dlm buaian. Kejap jer...alisa dah tido. Mesti alisa pelik...naperlah derang nie makan pepagi buta..he..he..he..he..

Hemmmm....lauk berbuka aper yer???....aku tgh pikir nak masak aper nie...errrmmm nak masak butter prawn ker?..daging masak kicap ker?...errmmm kena tanya kakak...dia nak aku masak aper for berbuka. Entahlah...hati aku rasa cam excited ajer nak masak utk hari nie...he..he..he..he..

2 comments:

Ajleaa said...

Just drop by to say hi....and selamat berpuasa...

Nurul a.k.a Riko said...

hi..kak long..thanks sudi drop kat my blog & selamat berpuasa gak.