Monday, February 18, 2008

Buah Teratai....

Eh..kowang pernah makan x buah teratai? Mlm sabtu yg lps, kat Majalah TV3 kan ada citer pasal buah teratai nie ...so aku flash back balik...zmn kanak2 aku kt kg. dulu...yummmmieee mmg sedap makan buah teratai nie...so creamy & berlemak...ermmmm rasa cam kacang pun ada gak.

Masa dulu, kalo my parents gi Bt.Gajah...mesti my parents beli buah teratai yg di jual kt sana. Sedap mkan utk buat kudap..kudap...tp rasanya kat KL nie...x pernah lagik aku jumpa org jual buah teratai.

Kakak cam excited sgt biler dpt tahu yg aku penah mkn buah teratai nie...then aku bagitau kakak...kalo Opah dtg KL...bulih ler aku suh Opah belikan buah teratai utk kakak & utk Ilham jugak...coz my hubby pun belum pernah makan buah teratai nie...so mlm sabtu tu...aku jadik eskyen sekejap coz aku sorang ajer yg pernah makan buah teratai...eekkkeee keeee.

************************************************
Yersterday morning, sedang kitorang bersantai..santai baca newspaper...kakak pun akan ikut samer baca newspaper...maklumlah skrg kan musim pilihanraya...so byk artikel mengenai pilihanraya ajer...

Kakak: "Ibu...kita dah nak dekat pilihanraya ker?"
Me : "Ha'a...bulan depan pilihanraya"..(aku cam blur2...kakak paham ker apa ittew pilihanraya nie...soal aku dlm hati).

Kakak: "So jadiknyer...bulan depan kita poser...& lepas tu..sambut Hari Rayalah yer Ibu"?

Me : "Ehh...bukan...kita bukan nak sambut Hari Raya...cuma tahun nie...kita akan mengundi utk pilihanraya...errr...errr...nak undi siapa bakal pemimpin kita...(aku rasa...cam tak sesuai ajer ayat aku nie...utk budak umo 6 thn mcm kakak...)

Kakak: "Ibu...ibu ada amik newspaper yg ada gambo katun ker?

Lega aku...dia tak tanya in details pasal pilihanraya... he..he..he..kalo tak..fening gak nak karang ayat yg sesuai...kasik dia paham.

6 comments:

LITTLE DEWA said...

ikiki
kakak's confused hari raya & pilihan raya
hihihi

riko
bestnye balik kg!
rs nk balik je jugak...
huhuhu

eh
alisa dh nmpak sgt2 la mcm sofea
hihihi

Janna Wan Muhammad said...

aiseh...aku pong tak penah makan la buah teratai...bunga teratai penah la aku tgk...maknanya ko pon leh eksyen gak ler ngan aku....hehehe.

Nurul a.k.a Riko said...

mummy..
ha'a..betul tu..mostly org ckp cenggitu gak...dah nampak cam muka kakak dia..he..he..he..he..

aku dh tgk gambo Dhani di lcct. ...ensem dia..pandai pulak posing dgn Marsya..utk mummy dia pulak..canteklah skirt tuuu..

balik kg. mmg best mummy...tp aku jarang dpt balik kg...bulih bilang dgn jari ajer...sumer kena diperkenankan oleh DYMM Ilham...

janna...
nko pun samer yer...manyak sedaplah ittew buah teratai ..

LITTLE DEWA said...

aunT riko
hihihi... ensem ke nani ni? xde la... biase2 je...
& mummy saya kata thx jugak... hihihi
tp marsya sgt la comel nye!!!

Nur a.k.a admansyah said...

Ewaahh... Riko.. hang ada `countdown' utk anniversary yek? Jeles nih!! nak bgtau... anniversary hang nanti sama ngan Kak Cik. Dieorg br ke2nd!

Sofea peksa biler? Aisyah 26/1-28/2. Ujian Formatif namanya... cam ujian penggal kita dulu (kot!).

Nurul a.k.a Riko said...

Nur..
Sofea exam..tak tahu lagik biler..
cepat gak sek. Aisyah nie exam yer..all the bst taww tu Aisyah..