Monday, March 12, 2007

Tadaaaa...cuti sekolah...

Sofea: Senyum..Alisa..senyum...
Alisa: Nak posing cekci jap tak leh lah...susahlah kakak pegang saya
This morning...geli hati aku biler Sofea pakai baju kindie dia. At the first place..dia tanya aku.."Ibu baju kat maner?"...sambil dok salin diapers Alisa...aku cakaplah.."dlm bilik kakak...pakai cepat...dah lambat lah kakak"..aku rasa...p'kataan.."cepat kakak...dah lambat nie"...mmg skrip pepagi aku setiap hari.
then biler Sofea kuar bilik...terkezut badak aku tgk dia pakai baju uniform..."kakak...kan skrg nie school holiday...cepat tukor baju lain...grr..grr..aku di buatnya. Muka Sofea terus ceria coz dia dpt pakai baju casual...biler aku tgk dia...wahhh siap pakai T-shirt barbie, suar jeans & jacket...mmg nak bergaya ajer dia nie...aku cakaplah...nak bawak jacket tu naper?...dia cakap.."sejuk"..dlm hati aku...alaaa..nk bergayalah tuuu...mcmlah teman tak tahu.

Sebelum nak kuar umah...sib baik aku ingat pasal ubat demam..coz sofea demam & selsema skrg nie...kat umah..asyik dok sok..sek..sok sek ajer...ciyan Sofea.

Tetiba ajer aku teringat peristiwa last Saturday...masa tgh nak tidokan alisa dlm buai...si Alisa ni mmg manja sikit...dlm buai dia dok tunjuk kaki dia...dlm hati aku...maner ada mosquito bite...tapi since dia cam merengek..rengek dlm buai...aku usap & gosok..gosok kaki dia...then Alisa tergelak...kiut ajer dgr dia gelak..then aku geram pulak tgk kaki dia yg cumil tuuu...so aku kasik cium dia punya kaki...then wat bunyi..bunyi then alisa tergelak lagik..tapi kali nie agak kuat...mengkekek kekek dia gelak...terhibur kejap aku tgk gelagat dia...padahal..aku nak suh dia tido...tak bulih jadik nie..kena tidokan alisa nieh....

"Main aper tu..?

Then..tetiba ajer Sofea panggil aku..."Ibu...ibu...buat dekat kaki kakak pulak"...tergamam aku kejap...rupa-rupanya Sofea perhati apa yg aku buat dekat adik dia... Tak kan ler aku nak buat dekat kaki Sofea yg dah umo 6 tawun tuu....nak t'gelak pun ada...nak marah pun ada gak...coz Sofea siap hulur kaki dia kat aku..suh aku buat the samething cam aku buat dekat Alisa....fening..gwe di buatnya..dah lah tuuu...sofea still dok suruh aku cium kaki dia then buat bunyi..bunyi cam tadi...Adooiii kantoi...kantoi...cepat..cepat aku cakap..."Kakak...kaki kakak tak bulih buat coz kaki kakak dah besar..cuma bulih buat kat kaki baby ajer...kalo kaki lain tak bulih...lepas tu cepat..cepat aku ubah topik p'bualan...citer pasal magazine yg dia suka...then aku suh dia amik magazine aku nak dengar dia baca. Lega rasanya...biler dia bangun cepat..cepat amik magazine Princess dia...lega uolls..kalo tak..tak pasal..pasal aku kena cium kaki anak aku tuuuu....adoiiiiiii

3 comments:

Helmiyani said...

haahaahahah... ada2 aje citer sofea ni.. dia ni jennis petah ek? ada je nak cakap.. kekekeke

adeq said...

comelnya sofea n alisa...cutenyer diorg nie

Nurul a.k.a Riko said...

nunu..
ha'a..mcm mak nenek sikit kalo kat umah..

adeq..
thanks..