Monday, February 16, 2009

Kisah Kakak....

Dah lamer aku x citer kisah kakak kan...kdg2 tu aku x tahu nak citer aper cz mcm2 citer aku nk citer kt sini....TAPI time aku nak hupdate citer ..time tu lah aku bz .....tp tonite aku nk citer kisah kakak petang tadi.


Gambo kakak petang tadi


Kowang nk tawwww...petang tadi...rasa cam kering darah aku kejap cz kakak tak muncul2 kat depan pintu gate sek. Aku tgk, geng2 kakak sumer dah balik...yg tinggal beberapa org pengawas yg masih on duty kat tepi gate sek.Budak2 yg pakai bj uniform, makin lamer makin b'kurang..tp kakak tak muncul2 jugak.


Issshhhh...dlm hati aku, maner pulak kakak nie...dan yg buat aku risau...henpon aku pulak t'tinggal dlm keter. Nyesal pulak aku tinggal henpon dlm keter. Manerlah tahu kut2 kakak cal aku kan.... Paham2 ajerlah..ibu dia sorang nie mmg suka panic & mulalah aku dok pikio macam2...hemmmmm.


Makin lamer, makin b'debar jantung aku...kakak nie nak kena nie dgn aku..(bisik aku dlm hati)......sudah bikin hati ibu gusar...haaaiii yaaaa.


Tiba2 aku tgk kelibat kakak dari jauh...adoiiii rasa so lega sgt biler dpt tgk muka kakak. Sampai ajer kakak kat aku....terus aku ckp..."Kakak gi maner...ibu risaulah". Peh tu...kakak bagitau aku yg dia patah balik gi class dia..yg nun kat tingkat 3 cz dia t'tinggal purse dia..dh carik tp x jumpa..then dia ckp..purse dia HILANG. Lagiklah hati ibu dia panas...dah lah tadi panas sebab tunggu dia x muncul2...then dia citer pulak pasal purse dia yg hilang tu...lagiklah bikin hati aku rasa cam hot n spicy gitu...grr..grrr.


Aku tanya dia...dah cari betul2 ker? kat dlm school bag, kat celah poket school bag..sumer...tp dia kata .."Dah ibu...tp tak ada". Tapi my istinct masa tu...rasa cam ada ajer dlm school bag dia...agaknyer dia x jumpa carik kot. Biler aku ckp kat dia..mesti ada dlm school bag dia...kakak tak caya coz dia kata dia dah carik manyak kali...leh caya ker? aku mmg x percaya.


So sepanjang perjalanan menuju ke keter...aku jadik macam Inspector Sahab...tanya itu ini kt kakak.....tp tak adalah ayat Syabas...syabas...cuma aku manyak questioned kakak...biler last dia letak purse dia tu...chee wahhh cam ala2 detective conan pun ada gak....jgn geli yer korang...eekekeke keeee.


So biler dh sampai dlm kereta, aku hidupkan enjin kasik hati aku kewl dulu....n terus aku bukak school bag kakak carik satu persatu. Aku kuarkan sumer buku kakak...kut..kut ada terselit..kat celah buku2 tu kan...manerlah tahu...then lepas sumer buku aku kuar...finally aku nampak purse kakak elok ajer t'golek kt dlm school bag kakak...terus aku ckp..."nia aper?". Two dots of pink appears on Kakak cheeks.

5 comments:

Sherry Said said...

hahahaha..
kakak.. kakak.. memang bikin hati mama 'hot n spicy' tol.. hehehehee

beb.. aku rasa.. anak2 kita.. yg masey sekolah rendah ni kan.. memang gituk la..

danish aritu.. tu.. bekas air ben10 dia.. aku baru je belikan.. 1st day bwk pi sekolah.. terus hilang.. huwaaaaaa...
pensil, eraser sumer tu toksah ckp la kan..

btw.. cantik nyer kakak nyer purse.. aunty suka lah..

Nur a.k.a admansyah said...

takut gak ekk? mau tak pucat-lesi ko..

Riko, cantek arr walet Sofea... auntie Nur pinjam boleh?

ops! Sofea nmpk ayu with baju kurung! caya-lah..

Janna Wan Muhammad said...

ha...mother's are always right kan? aku kan, kalu Sophea leh di harap skit, kalau Laila....aduhai..tulunn lah, sama cam anak Shery la kot, hari ni bawak bekal, ngan tupperware nyer sekali hilang,huhuhuhu, sabor jelah.

e2shop said...

adoi mcm2 kakak ni, tapi cute je aku dengar kau citer.

eh mmg cantikla purse kakak, lagi lawa dr aku punya. beli kat mana? kut aku pun boleh beli sekali. rasanya tak malu nak pakai. hehehehehe

Nurul a.k.a Riko said...

Sherry...
Cenggitulah biler anak2 dah masuk skul, mcm2 citer pasal derang nie yg bulih membuatkan hati ibu dia cam roller coaster ajer.

Nur...
Mawww x pucat muka aku nie...dah ler anak aku 2 olang ajer...manyak shusah hati woooo..ekekekee kee.

Janna..
Tu lar..samerlah cam anak aku nie, kalo bawak tupperware mmg akan hilang...kena suh dia bawak tipuware mmg konpem x hilang..kan.

Baby..
Purse tu aku beli kat JJ kat rumah aku nie ajer.