Tuesday, June 19, 2007

Kenduri kawin turn Kedah pulak....

Lately nie...aku selalu tulih yg back dated punya....he..he.he..sorry yer...bukan apa...kenkadang bz dgn keja seharian n bz m'layan karenah my doters so selalu ajer..aku posting yg lamer punya.

2 weeks ago, we went to Pendang, Kedah utk kenduri kawin turn pihak lelaki. Mmg besh bangat gi Kedah...especially biler lalu kat highway...sumer menhijau ajer...cam hamparan karpet hijau menyambut kedatangan kami ke sana he..he..he..

B4 nak berarak gi rumah pengantin lelaki...amik gambo dulu 'k

Sofea pulak...dalam keter dok bising..."Ibu...tengok ada org main golf kat sana"...ekekkee kee nak tergelak aku dibuatnya. Aku cakap kat Sofea...tu bukan padang golf...itulah sawah padi...so aku explained kat dia...nasi yg kita makan tu..asalnya dari padi. Then biler dah masak...kilang proses jadik beras...biler beras kita masak..jadiklah nasi...he.he..he cam cikgu sek. kejap aku nie.

Sofea with Opah (my mum)...

Alhamdulillah...kenduri kawin kat Kedah mmg besh bangat. 1st time aku gi kenduri kawin..yg meriah...w/pun nie rumah pengantin lelaki tapi aku rasa meriah dia lain, macam kenduri kawin anak perempuan ajer...lagik satu yg aku puji penuh dgn semangat kejiranan, gotong royong ..mmg x dpt nak lihat kat kg. aku even kat KL pun mmglah konpem tak ada menda nie sumer.

Ilham bergambo dgn Alisa bawah pokok mangga

Lagi satu kan...kat sana mmg banyak pokok buah mangga/mempelam. Mmg geram kita tengok..coz buah mangga tengah masak ranum...bergayut..gayut ajer..he..he..he..

Sofea masa time panas...panas tu...mmg nk bergaya sokmo...ada ker dia nak pakai jacket jeans gi kenduri org kawen....lepas tu siap bawak buku Barbie lagik...biler aku marah suh letak dlm keter dia tak mo...sabar ajelah.



Alisa...alhamdulillah...tak merengek...cool ajer anak aku sorang nie....cuma time nak makan tu ajer yg problem..coz dia nak suap sendiri..dah lah tu aku makan sekali dgn pengantin..abis meja kat tmpt aku tu bersepah hasil penangan Alisa...

Me with my doters n my sisters Kak La & Adik

Dlm tgh dok sibuk..sibuk bergambo dgn ..tetiba ajer aku tgk Sofea x ada...rupanya dia dah dpt kawan baru kat sana....anak aku sorang nie..mmg suka berkawan...kalo dia gi memaner..dia suka tegur budak..budak...then suka main dgn budak lain...w/pun 1st time derang jumpa...tapi kalo tgk..mcm dah kenal lamer...

Sofea with her new frenzs

Oh yer...kitorang sempat gak gi Padang Besar sekejap....sempat gak aku beli tudung bawal yg banyak batu..batu bling..bling tu...kalo kat Jln TAR tak koser aku nak beli coz mahal nak mampus...tapi kat sana mmg murah.

2 comments:

Janna Wan Muhammad said...

riko..backdated pong takper lah...asal ko update sudah laa...hehehe...

Nurul a.k.a Riko said...

janna...
thanks yer coz sudi singgah...singgah kat blog aku nie...thanks again.
lebiu laling...mwah..mwah..mwahhh