Tuesday, July 08, 2008

what a small world...

Aku x abis citer pasal last Fri. punya story...ada ala..ala telenovela gituuu.
Masa aku tgh dok bersembang dgn Safura...tetiba aku tgk ada sorang wanita bertudung hitam nie..dok usha aku. Of course ler kita pasan kan...kalo org dok tgk kita...so biler aku tgk that lady...aku rasa cam pernah ajer jumpa dia nie. Aku cam..ala..ala..lupa tapi tak ingat.

Then...that lady came to me...biler dah dgr sore..baru aku tahu...Kak Murziah (kak zee)..cz aku masih remember her slang utara dia tu. Sukanyer aku...biler dpt jumpa dia balik...just imagine..punyalah lamer aku x jumpa dia....dh 7 thn...masa tu kitorang kt Phileo lagik. Then lepas bank dok merger..merger bagai nie sumer..terus we all lost contact.

Biler teringat balik...rasa cam nak ketawa pun ada...coz kitorang nie kawin on the same year...then preggie pun on the same year...yg besh tu..kebetulan...bj peknan aku pun mmg ada yg samer dgn kak zee nie. Then..anak pulak in the same class..n oso same in the same tempat mengaji... What a coincident..kan.

So biler dah berjumpa dgn kak zee nie...aku tanya kat kak zee...anak dia yg maner satu. Nak tawww..dia ckp aper...."anak kak zee yg name Mubin". What a small world....OMG>.....he..he..he..he.. tak sangka aku...yg kak zee nie ibu Mubin. Then dia tanya kat aku...anak yg maner...then aku ckp..."Amalin Sofea"....Terus kak zee senyum...nie ibu Amalin Sofea ker....lorrrrrrrr...terus kitorang gelak.

Padahal...aku ngan kak zee pernah berckp on the phone..pasal kakak nk tanya pasal kerja sek. kat mubin......cuma kitorang bahasakan diri masing2...mama Sofea...n mama Mubin.....kelakar pulak biler teringatkan balik....such a small world kan....

0 comments: