Wednesday, July 02, 2008

Safety seat belt dlm keter....

W/pun pemakaian safety seat belt dlm keter dah extended sampai Jan. nx year..tp aku still make sure my doters sumer pakai seat belt. It a must for me.

Kdng2..aku geram gak coz kakak suka ngelat…especially biler time nak balik ke rumah. BUT kalo fm home nak gi maner2..mmg dia berhemah betul…maklumlah nak berjalan..kan…masuk jer keter..terus pakai seat belt nie..tp NO..NO..NO……kalo time nak balik…ader jer excuses dia tak mo pakai seat belt nie…susah nak minumlah…susah nak baca bukulah..and so many exuceses yg dia beri kat aku.

Mcm alisa pulak..mmg no hal..coz dia mmg dok ajer dlm baby car seat..Kalo gi jenjalan…seat belakang mmg dah penuh…coz alisa duk dlm baby car seat..then kakak pulak dok kat sebelah alisa.

Ada one day tu…biler nak balik ke rumah…aku toleh belakang..tgk2 kakak tak pakai seat belt…mulalah aku jadik singa mengaum…then dia pakai. Peh tu aku bagitau kat kakak..

Aku: “Kakak tahu kan…nx year mmg wajib pakai seat belt nie nanti”
Kakak: “Ooooo…”
Aku: “kakak tahu ker..WAJIB tu aper?"
Kakak: “tahu...” ( laju jer dia jawab …dgn penuh konpiden..)
AKu: “Occay..apa meaning wajib tu?"
Kakak: “Alaaa..sejenis makanan…org pangil wajik tu….yg manis tu..betul kan ibu”
Aku: “Itu makanan….grr..grrr…..yg ini WAJIB..meaning compulsory…occay…bukan wajik yg pulut tu."

Adoiiii anak dara aku sorang nie….uwaaaaaaaaaa….

2 comments:

Adrina Adi said...

riko,
hehe.. lawak la si sofea ni. bab menjawab ni bukan main lagi ek.

Nurul a.k.a Riko said...

ed..
kalo bab menjawap..mmg dia expert. Kalo tanya 1 soalan...2 jawapan dia leh beri kat kita...mmg so geram.