Friday, October 05, 2007

Sofea berbuka kat luar....

Semalam..for the 1st time...kakak tak berbuka kat rumah. Mama Ct invited kakak berbuka poser kat rumah dia. Most of 6 yrs old student are invited to her house. Tak padan dgn sakit kaki anak aku tu...dia still nak gi rumah mama ct. Maklumlah rumah teacher dia...sukalah dia tu he..he..he..

Semalam...mmg very the adventorous gitu...lepas amik kakak kat twinkle tots kul 5.15 pm aku terus gi kedai nasi kerabu keramat..yg terletak kat taman sri rampai...utk beli nasi kerabu for berbuka and some kueh for desert. Dah lah jalan jem.. cz ada pasar malam..mmg menguji kesabaran betul. Paling aku bengang...biler aku parked keter aku...ada pulak keter yg parked kat line kuning behind my car....mmg berpeluh..peluh dibuatnyer...coz susah keter aku nak kuar....tension..tension.

Lepas tu...aku amik Alisa kat rumah emak..kat seksyen 1, wangsa maju. Masa tu jam dah pukul 6.15...sempat ker aku anto kakak ke rumah Mama Ct kat pengiran ukay nie...haiyaaa hopefully jalan MRR2 tak jemlah..kalo tak...susahlah.

Alhamdulillah...jalan a bit clear..may be sumer org dah ada kat rumah masing..masing...so mmg lancar ajer perjalanan ke rumah mama ct. Kitorang sampai sana dlm kul 6.30 ..tengok..tengok Mama Ct dah ada kt depan rumah...she told me she just arrived fm Nilai. Patutlah tgk muka Mama Ct nampak cam tired ajer.

Aku reached home at about 7 pm...sunyi ajer area rumah aku tu. Lepas mandi...ngam..ngam lepas tu bunyi azan. Rasa cam sunyi ajer biler kakak tak ada kat rumah...biasanyer dialah tukang baca doa berbuka poser...kalo aku baca...sure dia suh aku diam.

8.30 malam...aku sampai depan rumah Mama Ct. Aku dari jauh dah dengar sore kakak...sukanyer dia dpt berbuka poser dgn kengkawan. Lepas tu...aku nampak Mama Ct dok dukung kakak...nak tergelak pun ada biler tgk kakak cam malu..malu biler Mama Ct dok dukung dia. Mama Ct invited me to join her for minum teh tarik kat rumah dia...tapi aku tak bulih cz dah malam...then Alisa pulak nampak cam sleepy ajer biler kena ekon kat dlm keter.

Sebelum aku balik...Mama CT tanya whether sofea gi school tak esok?"...then I just told her that sofea nak gi rumah emak since sofea already informed me that dia tak mo gi shcool on Fri. Then Mama Ct tanya Sofea .."r u going to be school 2moro..Amalin?" ...cepat ajer sofea jawap.."yes Mama Ct"..Pulak dah...pagi semalam..beria-ia tak mo gi school cz kaki sakit. Mama Ct told me..kalo sofea tak ada kat class...dia tak ada geng nak bergaduh. Tekejut aku...peh tu aku tergelak. Rupa-rupanya Mama Ct & sofea nie...mmg suka bercakap...jenis yg talkative & friendly...then aku just cakap kat Mama Ct..."okey, tomorrow I'll bring her to school".

Suppose..tonite aku balik Perak...since kakak condition kaki bengkak & susah nak b'jalan...so Ilham decided not to going back to perak malam nie.

1 comments:

Anonymous said...

vab банк
vab банк
[url=http://www.ricardo.com.ua/news/releases/110220]vab банк[/url]
http://www.ricardo.com.ua/news/releases/110220 - vab банк