Tuesday, November 27, 2007

Kelas mengaji...

Alhamdulillah....finally after dok riki..riki tang maner nak anto kakak kat kelas mengaji...akhirnya dpt gak...he..he..he..satu block dgn my apt. cumer diff. level ajer. . Kat situ derang ajar Iqrak & Mugaddam, Fardhu Ain, Pengajian Jawi, Pendidikan bahasa Arab & Pendidikan Agama Islam.....So class kakak start kul 8 pm - 10 pm...Kakak cam excited sgt nak gi class mengaji tu..hepi sokmo dia. Dulu kat TTT mmg kakak ada belajo class Iqrak...so untuk mengcontinuekan dia punya class Iqrak tuu...tu yg aku kena carik class mengaji yg b'dekatan dgn rumah aku.

Kalo ikutkan hati...mmg suka kalo kakak belajar mengaji siang...tp saper ler nk gi anto & amik dia kt class mengaji nanti...since aku tak ada choice...so aku anto kakak belah malam ajer...since skrg nie cuti sek. bulih ler dia gi class belah malam..tapi biler sekolah dh bukak nanti....aku ingat nak tukar morning session pulak...hemmmmm....since class mengaji nie ada 8 cawangan kat sekitar KL nie...aku ingat nak tukarkan kakak dekat dgn taman setiawangsa...at least dekat sikit dgn nursery tempat dia "transit" nanti...hemmmmm....tak per..tu plan B nanti...aku kena risik korner dgn Ustazah dia dulu...he..he..he...

Since cuti sek. aku mmg tak anto kakak ker TTT. Actually, dulu kalo cuti sek. sometimes aku anto kakak kat TTT since derang ada daycare centre kat situ...ttp untuk menjimatkan duit petrol aku...so aku decided nak anto kakak back to her old bbsitter..he..he...apa lagi kat rumah emak lah. Senang aku...satu kali harung ajer...anto kakak n alisa kat situ...mmg jimat masa & petroll.

Ada gak org tanya...naper tak anto kat TTT...so aku explain yg kalo aku anto kat sana...mcm patah balik ajer..waste my petrol and masa ajer...bayangkan lepas aku kuar jln jelatek...then kalo aku nak amik kakak kat TTT aku kena masuk ke seksyen 6...peh tu kuar balik amik Alisa kat seksyen 1...finally patah balik...ke rumah aku..nun kat mawar sari apt.....tak ker patah balik namanya tu kan....so skrg nie...kalo kuar dari jln jelatek...terus aku masuk seksyen 1...then terus patah balik ke rumah....now aku sampai rumah biasanya dlm kul 6.30 ptg...kalo tak..kul 7 malam baru sampai...

So skrg nie...aku dah tak payah nak kalut..kalut kuar opis awal harungi jem bagai nak amik kakak..he..he...sebelum nie mmg kalut sikit...takut kena charge overtime...tapi alhamdulillah so far mmg tak ada kena overtime lagik....tapi since kakak dah mengaji malam...so aku kena kalut masuk dapur awal sikit...then nak iron baju kurung kakak lagik...ishhh mengalahkan budak nk gi opis ajer...he..he...he..entahlah...aku pulak yg excited ...kadang kadang tu...pikir...bj kurung kakak nie nak macth dgn tudung kaler aper...padahal dia nak belajo ngaji ajer...emak dia yg lebih menggeletis...ekeke keeeee

0 comments: