Friday, January 18, 2008

Tomorrow Alisa besday...

Wahhhhh...time flies vy fast...tomorrow Alisa genap 2 thn. Alhamdulillah...mmg aku rasa cam gifted sgt dgn kelahiran Alisa. Maklumlah...after kakak 1 yr old ...aku conceived..then masa aku preggie 3 months ++...aku misscarrieaged...siap kena wat D& C lagik...huh..huh..mmg so memorable yg tak leh aku lupa sampai..biler..biler..

then after a few months...aku preggie balik...masa tu kakak pun dah 2 yrs old..tp tak lamer gak...gugur on the early stage...masa tu around 8 weeks of pregnancy...tp luckily no need to do D&C...then my gynae suh aku rest for a months.

Masa umo kakak 4 yrs old...aku conceived lagik...Alhamdulillah...dgn izin Tuhan..Alisa lahir pd 19 Jan. 2006 pd kandungan aku 37 weeks. Agaknya...sebab aku susah nak conceived kan Alisa nie...so masa kelahiran Alisa...mmg senang Alhamdulillah. Contraction pun tak rasa sakit sgt...msk labour room kul 1.00 masa tu dah 3 cm...by 4.17 pm...Alisa dh selamat lahir ke dunia.

Since esok kakak ada sekolah ganti for CNY...may be kitorang x celebrate besday Alisa. Aku just bake a choc. cake...utk anak beranak ajer. Tomorrow...kakak kena gi school..dah ler sek. petang...mmg sgtlah tak besh...ciyan kakak kena gi school esok.

Aku tak tawww nak kasik present apa kat Alisa...hemmmm nak kasik Barney...rasanya Alisa jenis yg tak baper suka nk main dgn toys sangat...nk kasik buku...mmg dia suka...tp to early..takut nanti habis dikoyak buku or dia gi conteng buku..(one of her interest)...rasanyer cam nak beli bicycle tecik molek for Alisa...okey tak?..okeylah kan..dia bawak kehulur...kehilir dlm rumah aku tuuu...he..he..he..

3 comments:

Janna Wan Muhammad said...

owh..hepi besday utk Alisa yg comey ,cute dan bijak ni.....dah 2 years yer...elok sgt la ibu nak belikan beskal tecit utk alisa...yasmin pon dpt beskal kecik gak masa 1st besday tahun lepas..kejap jer alisa dah besar yer...nanti mintak adik ngan ibu yer..hihihi...semoga alisa akan jadik anak yg solehah..dan berjaya di dunia n akhirat...hmm..bila la untie Janna leh jumper Alisa nie..?

Anonymous said...

Hepi Besday 2 Alisa!!! Sulah lua tauun lor... sulah besat!
Beskal tu ok.. tapi susah kan nak main coz umah kiter apartment? Nak main.. kena bwk turun or if dlm umah space kecik pulork!!
I plak teringin nak beli khemah buat 3A main nyorokX2 tapi... sempit ler umah aku nanti!???

Nurul a.k.a Riko said...

Janna..
thanks..nanti dtg KL meh ler kita jumpa..jumpaan...wat jejak kasih Yasmin & ALisa...he..he..

Nur
mmg betui susah nak main beskal...juat main kat luar pintu nie ajer..tu pun pusing ..pusing ajer..kalo yg khemah tu...aku rasa mmg just nice ajer...letak kt bilik yg kat ruang tamu tuuuu...sonok ler 3A leh main pondok..pondok .