Friday, June 20, 2008

Dah soping raya belum???

Hamboiii...raya lamer lagik dik nonnn...tp aku dah soping tawww kain utk wat bj kurung. Yeyyy..yeyyy this year raya...I'm no need to beli kain viscose lagik....sebab...kakak punya eczema dah makin kurang. In the past few years...mmg dok borong kain dari jenis material viscose nie jer....sebab kain nie jenis sejuk...tp ya ampun...mmg ceput kedut..tp pikio anak dara aku nie..tak leh panas..panas..nanti naik rashes...tu yg beli kain dari jenis nie.

Semalam...we all amik 1/2 day cuti...sempat gak tu..singgah kedai kain beli kain washable korean creep silk...he..he..he..memula2 aku nak wat tema kaler turqoise blue utk raya kali nie....sekalik sumer patern munga2 beso...oh tidakkkk...ku suka carik yg munga kecik2...leh ler tutup body aku nie yg makin kembang..bang bang...he..he..he..then finally dpt gak yg aku n ilham berkenan. Kaler biru yewww.

Kuar jer kedai kain....lalu pulak kat ada satu restoran nie...jual buah Indian Mango...he..he..he..kecur wehhh air liur aku nie...biler tgk indian mango nie...terasa wangi betul buah tu kat hidung aku nie. Pikir2 balik...x payahlah..aku baru jer spent duit aku tadi beli kain...nehi..nehi...nehi...kena jimat...lagipun aku nk beli tudung pulak lepas nie...tak koser ler nak bwk manyak barang masuk2 kt kedai tudung kat jln TAR (kowang leh imejin cam maner "besar"nyer kedai tudung kat sana...)

Muka Ilham dah muncung sedepa tawwwww...coz manyak kedai tudung yg kitorang pergi...x jual tudung yg aku nak. Aku nak tudung yg ada munga smocking yg jahit sulam tangan...then Ilham kata...tudung pun ada merokok ker..."bukanlah.."...nie tudung yg ada munga yg derang kait hand made ....org panggil tudung sulam mekah...last..last...dpt gak tudung yg aku berkenan...cumer kaler ajer tak berapa nak masyuk...tp tak perlah...tudung kaler puteh...then munga2 kaler purple sikit...okeylah tu..coz kain yg baru aku beli tu pun...ada gak sikit munga kecik kaler purple....matching ler tuuuu...kan.

Peh tu...aku beli 2 tudung utk kakak...kaler pink n lite green. Bulih ler dia pakai utk wat gi class mengaji...kan. Sukanyer dia..biler dpt tudung baru. Padahal...opah dia baru jer beli tudung utk kakak.
Esok...aku mahu angkut my doters gi tailor utk ukur baju....aku nak suh tailor tu siap by end of Aug. Puh kanan..puh kiri...mintak2 tailor aku amik lagik order utk raya.

5 comments:

ms adrina said...

sis,
ed ingat ed sorang jer yg dah ready utk raya. kalau sis baru beli kain, ed punya dah siap jahit! hehehe... tp dok diam2 jer, kang orang kata over plak.

Nur a.k.a admansyah said...

waiiit... gue pun ingat nak amik tema blue, tau! cuma... tgh dok pikiq 5X coz warna blue `terang' nie aku mcm alah sikit! err... nmpk kelam gitu!

waduh...waduh... kalau kita jumpe time raya nanti... mesti gempak selebriti Astro nie! heh..heh..

Janna Wan Muhammad said...

wah...dasat nyer dah siap soping dah utk raya...aku lom lagik...tp kira dasat lagi la orang tu...dah siap jahit dah....hahaha, tinggal pakai jer lagi kan?kikikiki

Nurul a.k.a Riko said...

ed..
wahhh...nko lagik advanced dari aku..he..he..he..

nur..
he..he.kalo tema Biru...samerlah kita yer..cam dah berjanji jer.

janna..
aku harus soping skrg..nanti kalo anto lambat kat tailor takut nanti dia passing kat org lain utk jahit..
he..he..he..org tu mmg cepat..dah siap amik..tunggu nak pakai jer..he..he..he..he..

Che Ta said...

wakakaa
tang tudung merokok tu tak tahan tuuuu!

wahhh
aku sorg je ke tak plan apa2 tuk raya ni?
ye la sohih dah baju kurung sama kebaya takleh pakai dah
since aku takleh melaram..sumer org takleh melaram gak hahaha