Thursday, June 18, 2009

Baju Kurung

Yes. I would love to wear my bj kurung. Normally, I wear twice a day. But everytime if I wore my bj kurung, one of my colleague will said “Aik..pakai bj kurung hari nie”. Normally, I just said that “Ha’a badan dah berisi sikit’. Smiling.

Yes. I mmg suka pakai bj kurung cz for me mmg COMFORTABLE pakai bj kurung nie. I suka potongan yg simple. Dulu selalu gak wat kurung moden, tp lamer2 I rasa bj kurung mmg selesa utk aku. Hari nie, I mmg berbaju kurung. I suka pakai bj kurung fm kain Japanese Cotton..mcm hari nie.


Talking pasal bj kurung nie, uolls sumer dah tempah ker bj kurung for HARI RAYA kat tailor masing? I have done it together with my doters.This year punya theme colours is PINK. I bought kain japanese cotton sebab kain nie mmg sejuk & selesa. CUMA satu ajer yg tak besh cz material kain nie samer dgn adek badek kain Viscose cepat KEDUT.


6 comments:

Helmiyani said...

sweetla design baju kurung tu :) takpe, walaupun cepat kedut tapi design japanese cotton ni kan biasanya bunga kecik2 banyak2,kan? so tak nampak sangat kedutnya tu..
me tak pilih pun lagi theme untuk tahun ni sebab banyak kaler sangat berkenan..hahaha

Nur a.k.a admansyah said...

Ooo... dh pandai wat signature ekkk? aku jugak yg tak passX2! ntah ler... malaz nk belajaq pun ada! Riko, ajar aku beb...

aku pun pakai 2X per week! tapi, situasi aku lain, biler pakai... aku rase org pndg aku semcm! dlm erti kata lain... aku nmpk selekeh u...

Baju raye? isshhh... tak terpikir lagi aku! ko mmg advance!

Janna Wan Muhammad said...

aku plak pakai baju kurung time ada kenduri or hari raya je......hehehe....

baju raya? owh maknyer dah tempah, utk anak2 blom lgik...hehehe

LITTLE DEWA said...

riko & pink mmg x bleh dipisahkan :)

Nurul a.k.a Riko said...

Nunu...
Kan'...bj jenis kain nie mmg cepat kedut sib baik munga kecik2 so tak nampak sgt.

Nur..
Nko kata aku advance....maner ada. Aku takut tailor aku tak mo amik & aku tak mo anto lewat takut nanti tailor aku kasik sub..sub kat org lain..oh tidak.!! he..he..he..

pasal signature tu..aku pun baru ajer tahu. senang bangat laling...Monday nanti aku tepon nko.

Janna...
Wah..emaknya dah tempah dulu...ekkeke keee. Utk yr doters beli ready made or tempah. Tahun nie x sedondon ker?


Mummy...
Yeszaaaa..PINK RIKO mmg dah sejiwa.

shima said...

aku pun jarang pakai kurung g opis..huhu.. raya thn ni tak tempah lagi la bj kurung..tgh tunggu hr ....huhu