Tuesday, June 16, 2009

Kartun Hagemaru....kelakarlah pulak!


Skrg nie...cartoon Hagemaru mmg tgh meletop kt tv rumah aku nie. Mukan meletop pasal aper...meletop sebab my doters suka bangat tgk citer kartun nie.

Dah jadik cam statue tak gerak2 kalo tgk citer Hagemaru dpn tv nie. Dulu sokmo dok tgk channel 613 & 615 but now..mesti dok alih channel 611 kat astro ceria cz nk tgk katun Hagemaru nie.


Aku mula2 x encourage sgt my doters tgk kartun nie. Mmg sakit hati & jiwa dan bakul aku tgk citer kartun nie. TAK LOGIK! Merapu-rapu ajer...dlm hati aku...mengong betul family Hagemaru nie...super duper Kedekut..kalahkan hj bakhil dlm filem si Labu Labi.


Aku tahu mmg sumer katun tak logik...tp yg nie...ngan..parents Hagemaru nie pun 2 x 5 dgn Hagemaru. Aku sampai ckp kat my doters.."tolonglah..silalah allih channel lain...ngarut betul tgk citer kartun nie..."...aku lak yg fening lalat tgk citer katun Hagemaru nie...



TETAPI...lamer2 ...lawaklah pulak tgk citer katun Hagemaru nie (maklumlah..biler mem kecik pegang remote..ibu dia pun t'paksa tgk citer katun). Dengan aku sekali gelak samer dgn my doters.

Selama nie aku mmg ta amik pot pasal Hagemaru nie...now aku dah mula bertanya pd kakak...nie saper..so kakak pun rajin melayan ibu dia cz ibu dia dah mula syiok dok tgk citer kartun yg merepek nie. Mmg kelakar...asyik tergelak ajer.


Dulu aku geram betul kalo tgk Hagemaru nie...asyik nk menang ajer dgn beshfren dia Kondo..then mmg ada ajer idea Hegamaru nie jadik kedekut....kecik2 dh pandai kedekut.....tp sekarang nie..comel pulak Hagemaru nie.

Hari2 mesti aku layan katun Hagemaru cz kelakar...ada ajer idea Hagemaru or parents dia nk b'jimat punya pasal.Maklumlah..kt Jepun kan cost living derang tinggi, tu pasal keluarga Hagemaru nie kena jadik super duper kedekut....tp mmg lawak & menghiburkan...walaupun manyak menda cam merapu tp aku gelak gak.

4 comments:

helmiyani said...

hahahah.. kartun ni mmg la merapu.. banyak je idea ngarut2.. hahah

Janna Wan Muhammad said...

ahahahaha....memamng mengong kartun ni...all the unthinkable and impossible idea kluar....hahaha....kreatif la tu...
anak2 aku pon sker...tp anak2 aku..kalau dah malam or time ayah diaorang ada..mmg aku dah pesan and mmg dah set the rules...no more cartoons or kids channel after 8 p.m .....hehehe....

Nur a.k.a admansyah said...

Ko layan hagemaru? cehhh... mmg aku PANTANG kt mamat tur! dgr sore die pun aku dah geli-geleman.

Tapi... mmg fav 3A jugak! Bab yg plg aku nyampah skali is... Carta Hagemaru! hu..hu...

Nurul a.k.a Riko said...

nunu...
kan' merapu ajer. Kdg2 aku tgk cam mengong ajer family Hagemaru nie...tp ku tgk gak.

Janna...
baguslah nko nie..set rules utk yr kids..cam aku susah sikit sebab Cha suka tgk kartun. Kakak pulak kul 10 mlm mmg dah tido, aku selalu tgk dgn Cha.


Nur...
Mula2 mmg aku bo layan tp aku pelik naperlah my doters suka sgt dgn citer nie. Lamer2 aku pulak yg t'hibur cz family Hagemaru nie mmg pelik betul. X pernah aku tgk kartun sepelik Hagemaru nie.