Sunday, June 21, 2009

Happy Father's Day

Pagi nie we all breakkie kat luar sempena utk menyambut Father's Day. We all mmg jarang2 sgt breakkie kat luar nie. Normally, hari Ahad kitorang sarapan kat rumah ajer. Since hari nie merupakan hari yg special sikit fm my doters to their Abah, so kitorang gi breakkie kat restoran PappaRich.



Utk hari nie, aku ingin mengucapkan Selamat Hari Bapa buat my dad Hj Mohamed Darus Bin Hj Kulop Ismail & dan tak lupa juga utk Abah kat T'ganu, Sheikh Ali bin Sheikh Salim (alamak cam nk kasik ucapan lagu kat radio ajer..).


Biler aku tgk layanan Ilham toward her doters, mmg berbeza dgn my dad. Maklumlah my dad pesara tentera, so mmg a bit tegas sikit dgn anak2. Kami adik badek mmg jarang bergurau mesra dgn my dad masa kecik2 dulu. Biler my dad tinggikan sore sumer dah kecut perut. Tp kami tahu my dad mmg kasih & sayang pd anak2 nyer yg seramai 7 org nie.

Kdg2 aku tgk my doters nie untungnyer ada abah mcm Ilham (eccewahhh bodek hubby sendiri). Ilham mmg sporting & rajin melawak dgn anak2. Kdg2 aku pun x paham apa kelakornyer lawak derang anak beranak nie...ada ajer benda lucu yg akan derang bualkan.

Ilham mmg jarang marah my doters kalo Ilham marah, biasanyer dia akan pujuk my doters balik. Aku kalo marah my doters..mmg enggak ada scene pujuk memujuk nie...biasanyer aku akan tanya balik kt my doters....naper ibu marah derang...sebab aku bukan marah derang sajer2 ajer...tp mmg ada sebab.

Kdg2, aku marah Cha...kakak yg akan pujuk adik dia balik. Siap explain kat adik dia naper ibu dia marah kat Cha. Hati aku sejuk biler kakak kata...."ibu marah Cha..sebab ibu sayangkan Cha tauuu"...adoiii kakak mmg sayangkan adik dia yg cheeky sorang nie.


Sebelum balik, dpt compliment free roti fm restoran PappaRich sempena Father's Day nie.



Alamak gambo Cha nampak mata ajer...

Ibu...ada gaya cam model tak?

Tempat cuci tangan....cam kat hotel ajer.

6 comments:

Nur a.k.a admansyah said...

Hepi Father's Day to Mr Ilhamuddin a.k.a father of 2 Sofea!

Laju bebenor hang hupdate! mengah aku nk kejor yop!

ehh... Restoren tu kat ner sis? tak penah nmpk area kita nih???

Adrina Adi said...

selalu dengar kalau ayah ex army, polis ect mmg garang orangnya.

sementara ayah masih ada ni, cuba la berbakti selagi boleh, kan? kan? kan?

anyway, happy father's to mr ilham..

ceritacherita said...

semua org celebrate father's day ya. aku ingat sabtu ni baru nak celebrate. last week mikhael demam dr khamis sampaila pagi ahad.

Nurul a.k.a Riko said...

Nur..
Pasal restoran nie, dekat dgn Rampai Business Park. Aku hari2 lalu sini cz nak gi rumah bbsitter kat wangsa maju section 1.

Ed..
Kan'..mmg betul.

Baby..
Siyan betul Mikhael demam ..tak per..leh sambut belated father's day Sabtu nie.

DIARI HATI SEORANG PENSYARAH BIASA... said...

hai kak..saya sara KLMU..kawan adik akak, faie..faie ape khabar kak?

Nurul a.k.a Riko said...

Hi Sara,

Faie sihat. Dia dah keja as assistant auditor kat Kedah.

Tenkiu to drop at my blog. Kalo rajin meh lah singgah selalu.