Saturday, May 01, 2010

Hari Sabtu yg penat....furghhhhhhhh

Naper yer....aku ckp hari Sabtu yg penat cz aku mmg penat x hengat hari nie. Nie gara2 Kakak nk gi attend her classmate besday party...so ibu dia yg rasa cam flat semacam ajer hari nie. Siyesss...korang...adoooiiii. Letih ibu dia hari nie.

Since kakak masuk standard 1 lagik...biler ajer kakak dpt invitation fm her frens...ibu dia sorang nie mmg kalut cz...kalut nk cari hadiah...then kalut nak carik location rumah kawan dia tu...then last sekali ibu dia mmg kalut tawwww...nak amik dia balik lepas tu.

Trend skrg punya besday...(read: nie..atas experienced my doter)..normally aku just drop kakak kat rumah kawan dia ajer. Then tuan rumah akan ckp..."plis picked up yr doter around bla..bla..bla..". So biler dah mentioned kul baper...mmg aku akan amik balik kakak lepas tu.

Petang tadi...biler aku drop kakak kat rumah kawan dia kat Taman Andaman Ukay...Cha dah jadik "drama queen"...cz dia pun nk ikut Kakak dia. Aku ingat...last aku ikut Kakak gi besday party nie..masa dia standard 1. Aku tgk...ramai parents yg x ikut..since masa tu 1st time aku ikut kakak gi besday party kawan dia...so from that day..mmg aku just biar kakak ajer pegi kalo dia dpt invitation fm her frens.

Berbalik pada citer yg Cha dok nagish tak hengat cz dia pun nk ikut kakak...mmg aku tak kasik Cha ikut..sebab manyak xtvt time besday kawan kakak tu nanti. Baca dlm invitation card..ada water games..so konpemlah..mesti ada basah kan. So aku just suh kakak gi sorang2 ajer...cz let her play with all her frens. Kalo aku ikut & Cha ikut sekali...sure Cha nk ikut kakak dia lari sana sini...mmg tak free kakak time tu nanti. Sure Cha pun nk menyelit samer.

Dah lah sebelum tu...kitorang gi Wangasa Walk Mall cz nak beli present. Kakak ingat nak belikan buku cerita kat kawan dia cz kawan dia mmg suka buku. Biler dah beli buku....baru aku tanya..ada tak service wrapping kat sini? SA tu ckp...hari wiken x ada service wrapping. Fine...nantilah aku beli kertas pembalut hadiah...nanti aku wrapping dlm kereta. Peh tu...Cha dok bising..ckp..dia lapar...so gi kat Georgetown Kopitiam...makan2 kat sana.

Biler dah lepas makan...tgk jam dah nak dekat kul 4.00 pm...maner ada masa nk wrapping buku tu tadi...so ternampak Famos Amos...so aku suggested kat Kakak kita beli present utk kawan dia...kat sini ajer. Alhamdulillah...present yg aku beli tu..dpt sekali dgn paper bag...just nice. Mintak card kat SA kat situ...aku suh Kakak wish hepi besday to her fren. Then...rushed kejap gi Hajaba beli lagik koleksi tudung pesen I-da nie...aku mmg dah meroyan suka pakai tudung pesen cenggini.

Tgk jam dah kul 4.15 pm....sib baik sebelum tu dah called Nur...nk konpemkan add. kawan Kakak tu...cz rumah kawan Kakak dekat dgn rumah area Nur tinggal. Yes...managed sampai kat rumah besday gurl kul 4.30pm. Then aku kena jemput Kakak suppose kul 7.00 pm (read: aku mmg t'kejut kena amik kakak kul 7...aku ckp kat Kakak...ibu amik kul 6.30 pm).

Cha dah start menangish nak ikut kakak....adooiii...so aku pujuk dia ...nk bawak dia g JJ. Sebelum tu...masa aku stop kat traffic light...Cha sempat tawww..bukak pintu keter yg aku dah locked...adooiii...mmg HORROR....sib baik aku dpt tutup balik pintu keter tu dgn cepat...kalo tak..tak tahulah..Masa gi kat JJ...Cha berkenan dgn payung Barbie Thumbelina...so belilah...ayoyo...broke ibu dia lepas tu.

Kul 6.30 pm....aku sampai kat rumah kawan kakak...then her father kuar...informed suh amik kejap lagik...cz baru nk potong cake. Ha! Baru nk potong cake?...then kakak muncul...ckp...dia nak aku amik kul 7 pm.....adoiiii...(read: rasanyer kalo kat kg. sure emak aku dah mengamuk cz dah nak maghrib). Peh tu..once Cha nampak Kakak....start balik drama queen...nagish..nagish..nagish.

Nk cool down...aku bawak Cha pusing2....sampai dia t'tido dlm keter. After 15 min. aku dtg balik..aku expect majlis tu dah abis...rupanyer belum lagik. Tak lamer kemudian Kakak pun sampai...adooiii lega betul. Penat tawww....ibu dia sorang nie. Adoooiiiii.....


2 comments:

Anonymous said...

huhuhu..mmg memenatkan..alahhh sis un bukan nyer selalu..cha like mcm ammar suka nangis

Nurul a.k.a Riko said...

Faezah...
Tu lar nk wat cam maner kan...layan ajerlah..he..he..he.