Wednesday, February 24, 2010

Famous Amos! I likeeeee.....

Aku tak tahu naper...aku berkenan sgt dgn biskut famous amos macadamia nie. Normally, aku akan beli once in the month tak pun kalo aku tension2 ker...aku suka beli menda yg aku akan rasa hepi lepas tu.

Siyes..lepas makan sure aku senyum sampai ke telinga...padahal tak sedar berapa kalori dah aku amik he...he..he..pejam mata kejap. Biskut nie aku tak leh makan selalu..cz sure bam bam nanti.

Tempat yg selalu aku beli biskut nie kat sg. wang or tak pun kat bkt bintang. Bau wangi biskut nie...adoooi mmg menikam kalbu. Aku rasa..inilah salah satu dari terapi or kalo aku ada problem ker...at least..kalo aku beli pun..still below rm10. Biasanyer damage has been done dlm rm 8.90 kalo aku beli dlm 100 gm biskut nie. Pulak tu...biler nk timbang biskut tu..sure hati aku berbisik.."ala...kasiklah manyak sikit.".so mcm budak kecik ajer kan.

Dulu...kalo aku ada problem ker...aku suka window shopping ...since opis aku nie..dekat dgn Pavillion...mmg amat merabahaya aku gi sana....kang tak pasal2...aku beli mcm2.

Mula2 mmg nk tengok ajer...then lepas tengok..sure rasa cam...alamak...berkenanlah pulak...peh tu ...biler pikir2 balik...tak payahlah yer...hemmmmm. Peh tu biler dah kuar kedai tu......mula ler aku pikir balik ...barang yg aku tgk tadi....biasanyer..dlm hati ..sure berkata2..."issshhh nyesal pulak tak beli". Gitulah ahkak...tp so far leh control lagik...iyer ker nie...(gelak kat diri sendiri).

Berbalik pada biskut famous amos nie...skrg Kakak & Cha pun suka makan biskut nie. Leh imagine tak kowang...kitorang makan sambil berebut2. Cha siap ckp kat aku.."Ibu ...jgn makan manyak"..Ha..ha..ha...ha. Tp biler dah tinggal sikit...cam 3 ketul gituk...aku suh Cha kasik satu kat kakak...peh tu...dia amik 2 ketul (cz aku & kakak mmg makan manyak...he..he.he..).

Yg paling terharu...Cha ckp kat aku..."nie...ibu punya...ibu amiklah...". Tp ahkak tak amik pun. Let them share my portion togeder2. Sonok tengok biler derang enjoy makan biskut yg ahkak suka nie...mmg suker..suker..suker sgt. Double blast gituk.

0 comments: