Thursday, May 08, 2008

Happy Mother's Day....

Sempena hepi mother's day this coming Sunday... i would like to wish hepi mother's day to uolls sumer yg bergelar ibu,emak, umi, bonda, mama, mummy..ma...etc..etc...janji meaning samer kan...mwah..mwah..mwah.


While i was driving to office this morning...tetiba aku teringat kat my mum. He.he..he...windu pulak kat my mum nie. Kalo cakap pasal Hari Ibu nie....saat yg aku x dpt lupa with my mum...masa aku nak masuk labour room (LR) kt spital ampang puteri. It was 7 yrs ago...masa tu aku nak melahirkan kakak...10 Sept. 2001...mmg fresh lagi memori tu dlm ingatan aku.


Aku kan...he.he..maklumlah 1st time nak melahirkan anak...biler dah admitted tu...rasa cam so excited..yer lah...x lamer lagik aku bakal dpt baby kan. So biler bukaan aku dah 3 cm...so nurse suh aku duk kt wheel chair..(padahal aku leh jalan cam biasa masa tu....) coz derang nak bawak aku masuk kat LR. My mum was there...she looks so worried...then I looked again at her...then I found that she was crying. Aku pun pelik..napain emak aku nangish nie...aku dah sebak ler pulak...he..he..he..he.. padahal sebelum tu...kewl ajer.

Tetiba..kan...masa aku nak salam my mum ..nk mintak maaf..kut kut...aku ada tersalah ker..or ter..ter...anything...rasanya cam tak ada..he..he..he..(anak baik nie...ngeh..ngeh...)....sebelum masuk LR tu...dgn aku..aku sekali nangish...sedihlah masa tu. Agaknya...time tu my mum tahu..mcm maner sakitnyer bersalin..cuma aku ajer yg masa tu..cam okey ajer...mmg aku relax ajer..w/pun dah bukak 3 cm.


He..he..he..biler dah dok dlm LR...barulah aku tahu...betapa so sakitnyer sakit bersalin nie...masuk LR kul 3.00 pm...masa tu dah 3 cm...by 6.30 pm...aku dah bukak 10 cm. Masa dlm LR tu...baru aku tahu betapa so sakitnyer sakit bersalin nie...agaknya itulah anugerah tuhan utk wanita yg bergelar ibu...mmg tak bulih di share dgn saper..saper..hatta Ilham sendiri..rasa..mcm nak putus pinggang wehhhh...tp masa aku bersalinkan alisa...mmg x sakit mcm maner aku lahirkan kakak. Time b'salinkan alisa...mmg senang..alhamdulillah.


Lepas aku kuar LR...my mum still ada kt luar koridor......menunggu aku. Biler aku tgk muka my mum...mmg mata aku bergenang...betapa susahnyer my mum nak melahirkan 7 org anak...tu belum nak membesarkan lagi...OMG>....mmg aku tabik spring kat my mum.

Masa aku melahirkan kakak...emak akulah yg jaga aku kat wad...she insits to take care of me...w/pun Ilham nk temankan aku...tp my mum kata..biar dia temankan aku. Aku tido kat bed...my mum tido kat kerusi nex to my bed...aku suh tido kat sofa...my mum tak mo...siyan my mum...ekon kt spital tu mmg sejuk...sedih n sayu aku biler tgk my mum tido kat kerusi dgn ekon sejuk. Aku mmg sukar nk lelapkan mata time tu...my mum pulak..asyik tanya..aku ok..ker..aku ok ker...Aku mmg ok...cuma aku rasa sebak biler tgk my mum time tu...sub..sub..sub.Masa dlm pantang..mmg emak aku yg jaga aku...basuh lampin...lipat kain...ikat bekung kat perut aku...panaskan bt tungku...serba serbi emak aku yg buat.


Sampai skrg....mmg aku x akan lupa...jasa my mum...utk Puan Nor Azian bt Aziz Zaman....Selamat Hari Ibu!

0 comments: