Sunday, June 06, 2010

Cuti2 ke Jitra, Kedah

Musim cuti sek. dah bermula! Kali nie, we all nak gi bercuti2 malaysia ke negeri Jelapang Padi. Aku suka pergi kat sini cz....kalo lalu sepanjang PLUS highway menghijau ajer sawah padi yg sejuk mata memandang.

Last fri. Faezah & her family dtg KL cz nak anto my parents & Kak La sefamily nk gi umrah.Peh tu...pagi sabtu pulak, kitorang berkonvoi gi Kedah.

Cha dlm kereta dok bising, biler lah nak sampai rumah Mak Jang. Dah lah kitorang sampai nk dekat maghrib, Cha dah mula risau..dia tanya kat aku..."ibu..ibu...nie dah nak hujan ker"?. Aku ckp.."tak...dah nak dekat malam...bukan nak hujan". Cha konpius...waktu malam & waktu nak hujan...cz langit nampak gelap ajer kan.

Cha masih tak puas hati..dok tepon Mak Jang (read: kereta dia..di hadapan kami pada masa tu)

Cha: Hello....mak jang! Biler ler nk sampai rumah mak jang nie. Jauh ker?

Mak Jang: Cha...lagik sikit..sampailah nie.

Cha: Errrr....hari dah malam. Cha tak jadik gi rumah mak jang. Jauh sgtlah..dah malam dah nie....

Mak Jang: Ha..ha..ha.( terus tergelak)


Tu lar....aku dgr pun rasa cam nak tergelak. Faezah ckp kat aku...dia tergelak...cz.Cha tak tahu...dekat ker kalo nak patah balik ke KL?.....

Hari nie....since aku HANTU LAKSA....aku nak makan Laksa Ikan Sekoq kat Alor Star & nk jalan2 kat Pekan Rabu. Mesti besh kan! Peh tu...aku nak makan kat gerai Joe Pulut Cendol. Kalo kat KL....mmg susah kitorang nak makan kat gerai2...sebab Kakak & Cha....TAKUT KUCING! So..kalo nak gi makan kat maner2..mmg kena buat inspection....no kucing is around! Ha..ha..ha....



2 comments:

salju said...

laksa kat sana memang best..
aku duk kat kelantan nih rindu benar nak makan laksa utara..kat sini susah nak jumpa..

Nurul a.k.a Riko said...

salju..
mmg betul..laksa kedah mmg besh!