Tuesday, June 15, 2010

Zombie maner sesat nie?

2 hari yg lepas, sedang aku dok kusyuk mengadap my lappy..tiba2 ajer Kakak & Cha sergah aku dari belakang. Kus semangat!!! Sib baiklah ibu dia sorang tak pengshan.

Patutlah mula2 aku dgr sore derang nie bsing dok gelak2 bersenda gurau...sekali..tiba2 ajer cam sunyi ajer rumah aku. Mcm kena langgar dgn garuda ajer. Sepi. Biasanyer suasana sunyi sepi nie...tak derang tido or baca buku ajer....kalo tak...hemmmm...mcm nak pecah rumah di buatnyer.

Ghupa2nyer...derang berdua nie dok 'main dgn bedak' dlm bilik. Patutlah sunyi ajer....ibu dia sorang nie mmg musykil kalo derang berdua nie dok senyap2 dlm bilik...mesti ada ajer projek yg derang buat. Kalo tak main make-up or solek2....derang main sikat2. Kakak sikat rambut Cha...peh tu Cha sikit rambut kakak mcm kat saloon rambut. Tak pun derang main dgn patung Barbie. Kadang2 tu.....dgn patung2 Barbie mandi dgn derang sekali.

Tu belum lagik ...ibu dia kena marah dgn Cha...coz t'salah pegang rambut Barbie....marah mem kecik cz dia dah sikat rambut cantek2...patung Barbie dia tu. Mcm nie lah...kalo ada anak dara...org Perak kata...'nak beregek' (bergaya) ajer keja derang berdua nie.

Cha suka ckp 'action'...then berjalan lagak cam seorang model gayanyer...mcm kat gambo atas. Ada gaya supermodel zombie tak? he...he..he..he..Alamak!!! Kakak dah macam opera Cina pulak dah...ha..ha..ha..ha.



5 comments:

Anonymous said...

hahaha..sis un..kaka&cha mcm tepung gomak ler plak...mcm zombi apartment mawar sari pon leh gak...kuiii...kuiii...kuiii

LITTLE DEWA said...

hehehe.macam2! derang guna bedak ape tu? rata lah pulak! nsb baik x kejekan mekap ibu. dh boleh lah belikn derang mekap collection sket2. hehehe.

fazafillah said...

bior beno si kenit nie...2org nie...main tepung gandum...hikhikhikhik...
cheett...bukan nak ajak ma sue sekali..leh 1 kepala ngan kakak n cha...

Mr. and Mrs. Mokhsin said...

alahai..nasib baik zombie2 ni cun...hahaha

Nurul a.k.a Riko said...

faezah...
mmg mcm tepung gomak...dari jauh dah nampak puteh melepak.

mummy...
derang guna bedak silky white. So far...mmg tak belikan derang make-up cuma I suka beli perfume Avon utk kakak.

mak su...
tunggu mak su balik dari Jordan..kita berguling main bedak samer2 yer.

janna..
maner ada cun...comot zombie derang berdua nie.