Thursday, August 16, 2012

Projek biskut tart nenas


Malam tadi...ahkak kan... gigih buat biskut tart nenas. Tidur nak dekat dlm kul 2 pagi baru abis bakar biskut...then kul 4.30 pagi bangun utk masak for sahur...penatnyer pagi nie.

Jom layan tengok gambo biskut tart nenas yg ahkak buat malam tadi.

Susun cantek2 before kena masuk dlm oven

Inti jem...kena baris lurus...tunggu turn nak masuk dlm pastry doh

Make-up dulu dgn kuning telur sebelum masuk dlm sauna hehehee.....
  

Jem nenas...yg masih panas
 
Tepung di gaul dengan penuh kasih sayang
 

8 comments:

Nur a.k.a admansyah said...

Ehh... jem tu taruk kt mn? mcm mn masukkn? I tahu mkn jer babe! hihi

Nurul a.k.a Riko said...

My BFF...

Jem tu taruk kat dalam...mcm inti. Kalo nko perna buat kueh buah melaka or onde2...sure tahu.

~aYu~ said...

tat nenas bentuk camni.. susah nak jumpa. biasa bentuk gulung tu je. pandainya buat.. ayu xreti buat ni dan malas kot nak wat tat nenas..

Nurul a.k.a Riko said...

~aYu~

Ahkak suka tart nenas gunting macam nie...sebab makan baru terasa puas. Kalo buat sendiri...suka letak inti jem tu banyak2...hehehhe.

shima said...

jem tu wat sendiri ke riko hehe

Nurul a.k.a Riko said...

Li...

Ha'a...mmg buat sendiri jem tu. Aku suka jem yg bertali-tali..baru puas makan.

Anonymous said...

tart nenas ni one of my fav...next raya boleh order ker

Nurul a.k.a Riko said...

Cik Anon...

Insyaallah...mmg dah ada orang order tart gunting ahkak nie. Kalo nak order...boleh jer email kat nurul_aini08@yahoo.com.