Thursday, October 04, 2012

Adam Dan Hawa - Episode 23 (part 2)


Bismillahhirohmanirahim...
Ya Allah...Ya Rabbi..Ya Tuhanku...
Kau permudahkan segala urusan ibadahku
Dan jangan kau menyukarkan ku Ya Allah
Ya Allah...segala ingatan ku hanya pada segala kekuasaanmu



Kau hapuskanlah segala yg ada di dlm jiwa ku nie
Ya Allah Ya Rabbi...aku mintak keredhaan daripada mu
jangalah engkau lalaikan aku....
Dan engkau lindungi aku dari segala musibah
Amin...



Astagfirullahalazim...astagfirullahalazim...astagfirullahalazim.....


Di KLIA....Johan hadir untuk menghantar Ain & Azie...biasalah...bila mereka ada bertiga bersama2..mmg kecoh KLIA di buatnya....



" Di depan Mualtazam nanti..jangan lupa doa untuk KITA berdua" pinta Johan kepada Ain



Untuk kita? Maksud you?

Maksud I...I tak nak hubugan kita setakat nie saja...at least ada vision dan ada matlamat masa depan..happy ending" jujur pengakuan Johan nie terhadap perhubugannya dengan Ain selama nie.



 Di dalam kapal terbang, fikiran Ain melayang lagik.  Kali nie teringat kembali perbualannya dengan maknya lagik.


 " Memang Ain tak terpikir langsung...masa Ain masih muda...Ain kena hidup dengan seorang lelaki yang telah porak peranda hidup Ain"



"Johan tu memang baik...tapi Am tu tetap suami Ain....Ain pilihlah yg mana satu"...


"Am suami aku? Mustahil....hubungan kami dah lama berkubur. Dia tak pernah ada tempat di dalam jiwa aku.  Malah...tak ada sorang pun yg pernah bertapak di dalam jiwa ku...tak pernah Am..dan tak jugak Johan"

Mak menasihati Ain "..Ain cuba berdoa di depan kaabah...mintak di tunjuk kan jalan yg benar...jadik Ain sebenar2nya...Ain mintak doa yg baik2...yg elok...dan jangan di mintak yg buruk2...dan mintak di lembutkan hati Am semula..."


"jauh di sudut hati aku...aku sedar...aku berdosa...sebab tinggalkan Am begitu sahaja."  Semua yg aku lakukan adalah untuk menghukum diri Am yg menjadikan aku mangsa ..perlukah aku berdoa untuk terima Am?"

Syukur Ya Allah...akhirnya...aku dapat berada di tempat yg  paling indah...Alhamdulillah.....

Alhamdulillah...kita dapat sampai dan mejejaki ke sini kan..



Ya Allah...cantikya tempat nie...(read: ahkak tengok pun rasa tenangnya...sebak pun ada)



Jom...kita solat tahyatul masjid...kita  buat solat sunat banyak2 dan mintak ampun moga kita dapat jumpa ketenangan kita...(read:...naik bulu roma ahkak...rasa mcm nak gi ke sana juga...insyaallah bersama Kakak & Cha....amin..)

Aku tak mampu nak membayangkan ketenangan kat sini.  Panas terik cuaca kat sini tak sedikit pun membahangkan tubuh aku ..angin yg bertiup sepoi2 bahasa....terasa dingin bila di tiup wajah.


Sempat gak derang jalan2 kat sana...

to be continued...part 3 (lagik besh...Am ada....)




0 comments: