Wednesday, August 18, 2010

Jommm....layannnn Cha.


Pagi tadi, masa on the way nak anto Cha kat rumah mak, mcm2lah cik kak sorang nie dok tanya aku ini...itu. Sib baik time pagi...aku just anto Cha..sorang ajer, kalo Kakak ada samer....kadang2 tu tak tahu nak dgr citer saper dulu....masing2 berebut nak kongsi cerita dgn ibu dia sorang nie. Sampaikan ibu dia terpaksa jadik pengadil kejap ...'one by one ok'!

So pagi tadi Cha dok complaint pasal keter ibu dia.

Cha: "Ibu...kereta ibu nie gemuklah"

Aku: "gemuk?....mana ada keter ibu gemuk.... "

Cha: "iyer....keter ibu GEMUK"

Aku: "habis tu Cha nak keter maner"?

Cha: "Cha nak keter KURUS....tak mo keter GEMUK!...macam kat luar tu...SEMUA keter kurus."

Aku: (aku gelak ajerlah)......

Cha: "Ibu...cam mane nak kasik kereta ibu nie KURUS?"

Aku: Gulp...gulp...gulp.... (Huwaaaa....siyan keter burok matrix aku nie...Cha panggil keter Gemuk!..ibu dia x ada magic nak kasik keter burok nie kurus....). Tak suker tawwww.



10 comments:

Zairie Husin said...

comel adik nie :D

my recent post:
mari bantu cari @ sebarkan berita kehilangan adik wan nur

r-mean said...

gelak2..mcm2 ragamlah budak nih..

mummysyafie said...

kalau nak bagi keta kurus camne lak riko..hihhi..sumtimes soklan kids nya diluar jangkaan kan

Kimie Hashim said...

hehe..akak tak tengok adik kimie agy, sama je ngan cha nie..(comel la cha) :)

ayin~weeweet said...

hahahaha bg makan jusmate 5 je :)

-haLi3isa a.k.a L3ha, MY- said...

chumellnyaaa~ cha kata kete mamanya gumuk~ hehehe. alahai. ayat suh minta tukar kete tu kak~ hehehhe.

Nurul a.k.a Riko said...

Zairie...
he..he..he..tenkiu.

r-mean...
kan..budak2 nie mcm2 karenah...yg bulih bikin kita gelak!

Irah...
tu lar tu...kalo ler ibu dia manyak duit...kalo ler nie...dah lamer dah ibu dia beli keter slim yg cun melecun he.he..he..

Kimie...
Wah! Cha ada genglah lepas nie..kan.

Ayin..
Yes!!!! betul tu. Harus kalo keter tu kurus...esok sure dah masuk surat kabor...gurau ajer nie yer.

Leha...
Tu lar...keter idaman kalbu ibu dia pun kurus2 gak....cuma duit kt bank yg tak pernah nak gemuk2. Kalo ler duit dlm bank gemuk2...dah lamer akak tukar keter yg slim2...he..he..he.

-haLi3isa a.k.a L3ha, MY- said...

hahah~ tunggu duit gumuk2 dulu la kak gamaknya~ hehehe.

Nurul a.k.a Riko said...

leha...
Kalo nk tunggu duit tu gemuk2...entah biler lah...he..he..he.

RastaMat said...

Aik??
keter pon ade kurus gemok ke??
baru pakcik tau..
hahahhaha...