Tuesday, August 17, 2010

Nak masak apa yer?

Nie yg t'lintas dlm kepala aku time sahur tadi. Masa sahur tadi aku makan sambal tumis sotong, sup ayam & telur dadar. Biler tgk lauk tu...apalah pulak aku nak masak utk time berbuka nanti. Siyes...dah tak tahu nk masak aper dah.

Normally, aku sampai rumah dlm kul 6 pm. So biasanyer aku masak simple2 ajerlah ..sempatlah masak utk 3 menu ajer for berbuka. Dalam seminggu kita berpuasa nie..aku dah masak daging masak kicap, ayam masak merah, ayam goreng, ikan goreng, sup daging, tom yam campur, nasik tomato, sambal tumis udang, sambal tumis sotong, telur dadar. pegedil, sayur goreng..yada..yada..yada....

Yes! Aku lum masak menu paprik lagik....rendang2 pun belum lagik kan. Aku ingat hari nie nak masak ayam masak paprik...issshhhh...tak mo lah ayam...cemuih dah akak nie...hemmmmm nak masak seafood paprik. Ishhhhh...nampak cam so sedap menu aku hari nie. Ecewahhhh....... Hemmmmm......masak butter prawns pun sedap gak kan.....hemmmmm....daging dendeng pun mabeles gak kan......

hemmmmmmmmm......aku rasa, sampai petang nanti pun....kalo tanya ahkak sorang nie...menu utk masak nie sure dok tukar...tukar...better aku tanya en. somi nak makan aper...or tak pun tanya Kakak....nak makan aper hari nie? Ha..ha..ha...senang citer.

p/s: Ilham ckp...dia tingin nak makan nasi Briyani Gam. Ha....oppssss!???? Konpem mmg aku tak leh nk masak....so en. somi silakan beli nasik briyani Gam idaman kalbu kat Param yer. Ahkak sorang nie cam rasa nk makan spagetti ler pulak....

10 comments:

cik shabah said...

masak spageti!he3 =)

Nurul a.k.a Riko said...

cik shabah..
tu lar...pagi tadi pun dok terpikir nak masak spagetti. Rasa cam nak masak spagetti oleo...simple ajer.

:: iManja :: said...

beshnyer dendeng....tp rumit sket kan..nak menumbuk lg

ceritacherita said...

riko,
tulakan, time puasa ni sampai dah tak tau nak masak apa kan.

ah spagheti pun sedap.

-haLi3isa a.k.a L3ha, MY- said...

heheh~ sedapnya makanan tu~ lama tak makan mcm tu. hehehe.baru bape ramadhan , dha macam2 akq masak erk. hehehe.

spagethi sedap!

aresaliyana said...

sedapnyer masak.....
eee, kte xdpt sahur pg td... lewat!!!!huhuhu

fazafillah said...

uiiii.........manyaknyer resepi kak un masak...adik xpernh msk utk berbuka .huhuhuhu...coz ada je org jemput suh buka pose kat umah mrk...smpai senak perut nak mkn..

nasi bryani...sini ada perencah nasi bryani ....memg sedap...uhmm....

mummysyafie said...

aku lak penin pale nak pikir lauk berbuka tiap² hari. sorang nak makan tu..sorang nak makan ni..so nasib baik ada makcik kat opis yang jual lauk pauk ni..beli apa yang patut..bila kurang aku gi cari kat Alamanda je

Nurul a.k.a Riko said...

Sue..
Aku ada assistant kat dapur yg suka tolong menumbuk....------> Kakak. Ha.ha..ha...kalo nk suh tumbuk bawang merah, bwg puteh or halia...serah kat dia...cuma cili ajer aku x kasik dia tumbuk...takut kena mata.

Baby..
Betul tu...baru 7 hari poser..dah pening nak masak aper.

Aku tadi masak spagetthi bolognese pedas...style aku he..he..he.

Leha...
Masa bulan poser nie..tekak nak makan masakan kat rumah jer..tu yg akak masak tu...lagipun anak akak suka kalo ibu dia yg masak..akak masak simple ajer.

Lia..
Ala..siyan betul dia tak bangun sahur. Nanti b4 tido..bisik kat bantal...kejut kul 5 am. Insyaallah...

Adik..
Kak un x minat nasik briyani...sib baik kan...kalo tak..sure bam..bam lagik badan nie lepas poser.

Apa beza briyani kat M'sia dgn kat Jordan? Mana sedap?

Irah...
Aku pun samer....kadang2 cenggitu gak. Lagik pening biler sorang tu suka pedas...yg sorang lagik tak suka pedas...cam maner tu kan..he..he..he..

-haLi3isa a.k.a L3ha, MY- said...

heheh~ betul2. yelah kak, masakan ibu la paling sedap~ walu takat simple mcm telur goreng. keh3.