Tuesday, August 31, 2010

Cuti hari Merdeka

Selamat Hari Merdeka

Nk wish Selamat Hari Merdeka yg ke-53 utk sumer bloggers yg rajin singgah kat blog saya & juga kepada my silent reader! Semoga kita dpt menghayati erti kemerdekaan yg sebenar dan berbanggalah kerana anda sumer bertuah menjadi Anak Malaysia!

Hari nie aku mmg tak ada gi maner2. Xtvt pagi aku dimulakan dgn basuh bj sek. kakak peh tu dok spring cleaning rumah aku...mengemas, mop bilik aku..cuci sana sini...dgn harapan...dptlah turun sikit berat badan.Isskkk...mmg tak logik kan...kalo dpt turun berat badan...dlm beberapa jam...paling ada pun...kuar peluh ajer. Jadiklah...

Cha....cepatlah tido sayang...

Aku pun tak tahu nk stori mori apa hari nie. Siang tadik...jenuhlah aku dok suruh Cha tido...tp...mcm biasa...ibu dia yg tido. Elok gak...Cha x tido siang...so malam nie...sure dia tido awal.....cz dptlah ibu dia booked channel 105...jengg....jengg....nk tgk drama LBS lah tu.....iyer betul!!!!

Adoiiiii..siyan Barbie kaki dia kena kangkang sana sini oleh Cha



Tiffuuu..tak aci...tu tido2 ayam....

Buat pertama kalinyer, esok aku berbuka puasa kat luar cz nk berbuka puasa dgn budak2 office. Mcm last year, aku tak pegi since clash dgn besday Kakak...lagipun since aku kahwin ...aku prefer berbuka bersama my family. Rasanyer masa zaman bujang dulu...mmg dah puas berbuka kat luar with my bff or with my colleagues.

Since tahun nie....m'rupakan last aku berpuasa kat area office aku (read: after raya, our co. nak balik semula ke D'sara Heights)...so why not aku berbuka puasa dgn budak2 office...lagipun..tingat balik last year...my boss ckp..."nurul...why u did'nt go for buka puasa?"...sampai skrg aku ingat...ha..ha..ha..cz aku yg coodinate buka puasa nie...tp muka aku tak muncul pun....penat gak nk menjawap dgn budak2 office. This year..mmg aku kena pergi...InsyaAllah.

8 comments:

Hairil Rizal said...

Ahah.. Merdeka dgn berkemas di rumah. Elok tu.. dah nak raya dah kan?

Pakcik Warlord pegi berjalan sakan ari ni...

Nurul a.k.a Riko said...

Warlord...
Wah! mmg berjalan sakan yer...dpt jumpa dgn FK pulak tu. Mcm besh ajer makan kat Bora Ombak...insyaAllah..nk gi ke sanalah one fine day nanti.

Leyha said...

Samat ari merdeka la kak~ heheh. ngam la tu kemas umah. memandangkan ndak lama g raya kan ~ hehehe.

mummysyafie said...

cuti merdeka gi jejalan settle apa yang patut..

barbie tu nak jadi gimnas kot..sebab tu pelbagai posing dier buat

mummysyafie said...

cuti merdeka gi jejalan settle apa yang patut..

barbie tu nak jadi gimnas kot..sebab tu pelbagai posing dier buat

Nurul a.k.a Riko said...

Leha..
Betul tu...nk raya nie, mmg kena ngemas rumah apa yg patut kan. Alamak..bilik Kakak tak kemas lagik..he..he..he.

Irah..
Lagik 3 hari nko nak balik S'wak kan...wow...beshnyer.

hamzah ian said...

wa.. kiutnye budak tu..

Nurul a.k.a Riko said...

hamzah..
thanks...tp comot pun ada gak..he...he..he.