Thursday, September 27, 2012

Adam Dan Hawa - Episode 19 (part 2)

Ain sedang membaca email yang dia dapat dari adiknya Eja.  Tiba2 Ain berkata "Kak Zah dah kawinkan?...entah2 dia pun dah berisi tak...getus hati Ain lagik.


Cantiknya....puji Ain tatkala melihat gambar Kak Zah dengan husbandnya

Ain melihat gambar family Kak Zah dan...hatinya berkata2.."ntah..ntah Am dah kahwin dengan Dee tak.." takkala matanya tertumpu kepada wajah Am yg segak berbaju melayu di samping Dee yang berdiri di sebelahnya.

Ain menghembuskan nafas pendek dan berkata "Alhamdulillahlah....sekurang-kurangnya ada orang nak jaga dia...Dee yang paling layak untuk Am sebab cinta dia pada Am tak pernah pudar.

Tiba2...Ain merasa pelik...kenapa dirinya pulak yg berasa sedih. Cepat2 dia mengambil buku untuk di baca walaupun dia tahu...hatinya merasa sedih tatkala melihat wajah Am di dalam gambar itu...adakah Ain juga mempunyai sesuatu perasaan yg dia sendiri pun tak tahu kepada Am kan sebenarnya? Ataupun...selama nie Ain cuba menafikan hati dan perasaannya kepada Am di sebabkan kebencian yg tak pernah padam utk Am?

Ain menghantar Azie ke airport utk kembali ke Malaysia

* adalah scene Ain, Azie & Johan di airport....Ain tidak pulang ke Malaysia seperti mana Azie & Johan sebab Ain sambung master*

Skip...skip...skip....scene Ain & Johan...(read: teruknya ahkak nie kan...opppppsss hehehehe..)

Selepas pemergian dua sahabatnya balik ke tanah air....Ain merasa sunyi kerana tiada kawan yg boleh berbual2 dan ketawa gembira seperti Azie.  Ain mendapat housemate baru....tapi housemate baru Ain...tidak seceria dan tidak seriang Azie.  Mesti Ain rindu pada Azie pada waktu itu.

* ada lagu Dia Yang Kau Pilih by Shahir * sedapnya lagu nie.....menjadik background semasa scene Ain kat bawah nie. Kenapa yer ahkak sedih sangat dengar lagu nie.....sedihnya...sayu dan boleh mengalir air mata. Boleh add lagu nie dlm ipod ahkak lepas nie.


Ain merasa sunyi dan mungkin yer rindu kepada Johan.....sebab? jeng..jeng..jeng


Ain melihat kotak cincin yg ada rantai di dalamnya...

Ain pakai rantai tu...alamak! Adakah dia pun ada hati dengan Johan? hemmmmmm


Ain memakai rantai yg ada cincin pemberian Johan ke lehernya...

TETAPI....selepas itu Ain membuka kembali rantai tersebut dan meletak kan kembali ke dalam kotaknya.

to be continue in part 3...

2 comments:

Nur a.k.a admansyah said...

Babe, aku sian tgk si Am yg `Jiwa kacau' lar nie... tp die SGT-LAHH EGOnyer kan? ape salahnyer... gi pujuk Ain... ayat2 sikit! Ego pompuan mesti kalahkn? perrrr ler mamat ni kan? adoiii emosi plak!

Nurul a.k.a Riko said...

My BFF...

True indeed...mmg Am nie ada egocentric sebab itu dia tak pujuk Ain masa Ain balik ke kg. selepas peristiwa sedih tu.

Suppose...baliklah ..pujuklah Ain kan...at least hati wanita nie akan lembut kalo kena gaya kan...

alaaa..hati wanita nie ibarat cotton candy...nampak jer besar ..kembang..tapi bila dah masuk dlm mulut...terus melt gitu kan.